Merkez Bankası’nın Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğine göre, KKM’ler için zorunlu karşılık oranı, 6 aya kadar vadede yüzde 30’dan yüzde 25’e indirildi. Döviz cinsinden hesaplar için zorunlu karşılık oranı ise yüzde 4’ten yüzde 8’e yükseltildi. Konuya ilişkin Merkez Bankası’ndan yapılan açıklamada, “Kredi arzında ve mevduat faizinde gözlenebilecek oynaklıklara karşın, makroihtiyati kararlarla parasal aktarım mekanizmasının destekleneceği ifade edilmiştir. Ayrıca, faiz kararlarının yanı sıra, parasal sıkılaştırma sürecini destekleme amacıyla, miktarsal sıkılaştırmaya devam edileceği belirtilmiştir. Bu kapsamda, zorunlu karşılık uygulamasında; kur korumalı hesaplar için zorunlu karşılık oranlarının 6 aya kadar olan vadelerde yüzde 30’dan yüzde 25’e indirilmesine, döviz cinsinden mevduat/katılım fonu hesapları için TL cinsinden tesis edilen ilave zorunlu karşılık oranının yüzde 4’ten yüzde 8’e yükseltilmesine karar verilmiştir. Bu düzenlemelerle, Türk Lirası mevduata geçişe yönelik adımlar güçlendirilirken, miktarsal sıkılaştırma sürecine devam edilmektedir” denildi.
Related Posts
Coinbase, Varlık Kurtarma Hizmetini Bu 2 Blockchain’e Genişletti!
Önde gelen kripto para borsası Coinbase, varlık kurtarma aracını BNB Smart Chain ve Polygon ağlarına genişlettiğini duyurdu.
Önde gelen kripto para borsası Coinbase, varlık kurtarma aracını BNB Smart Chain ve Polygon ağlarına genişlettiğini duyurdu.
Alpaslan Bayraktar, nükleer enerji hedefini açıkladı: 2035’e kadar 7 bin 200 megavat
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, katıldığı OSBÜK toplantısında OSB’lerin enerjisi ile ilgili bilgi verdi ve faaliyete geçmeyen 26 bin megavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesinin hayata geçirilmesini istedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, katıldığı OSBÜK toplantısında OSB’lerin enerjisi ile ilgili bilgi verdi ve faaliyete geçmeyen 26 bin megavat rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesinin hayata geçirilmesini istedi.
Amerika’daki sürüş okulu, Türk tır şoförlerine iş buluyor
Uluslararası ticaretin can damarı konumundaki lojistik sektöründe, tır şoförlerinin vize sorunları bitmiyor. Ülke ekonomimizin de lokomotiflerinden olan lojistik sektörünün kahramanı sürücüler, vize başvurularında uzun kuyruklarda beklemenin de …
Uluslararası ticaretin can damarı konumundaki lojistik sektöründe, tır şoförlerinin vize sorunları bitmiyor. Ülke ekonomimizin de lokomotiflerinden olan lojistik sektörünün kahramanı sürücüler, vize başvurularında uzun kuyruklarda beklemenin de …